keskiviikko 13. tammikuuta 2010

Anni ja Emma perillä Thaimaassa

Tampereen linja-autoasemalla la 9.1.2010 lähdössä lentoasemalle

Lensimme Emman kanssa Pariisin kautta Bangkokiin. Lentomatka kesti noin 16h. Helsingistä lähtevä Finnairin kone oli puoli tuntia myöhässä, joten jännitti että kerkeämmekö siirtyä ajoissa Pariisissa Thaimaahan lähtevään koneeseen. Onneksi myös seuraava lento oli samanverran myöhässä, joten kerkesimme hyvissä ajoin kävellä oikeaan terminaaliin vaikka kävelymatka olikin melko pitkä.

Lennon aikana riitti mukavasti tekemistä, sillä jokaisella oli oma näyttö elokuvineen ja peleineen. Emma pelaili lastenpelejä ja katsoi piirrettyjä. Minä aloin katsomaan yhtä elokuvaa, mutta se olikin niin tylsä draamaelokuva, että keskityin sen katsomisen sijaan Emman peleihin ja ohjelmiin. Emma nukkui koneessa hyvin, reilut 7h. Minä en osannut nukkua, koska oli niin vähän tilaa. Aamu koitti kuitenkin yllättävän nopeasti ja aamupalan jälkeen kone aloitti laskeutumisen. Olimme perillä Thaimaan aikaa klo.13.05. Passi/viisumitarkastusten jälkeen haimme ruumassa olleet laukut ja lähdimme vaihtamaan kesävaatteita ylle. Thaimaalaiset ystävämme (Täng oon ja Chamlong perheineen) olivat meitä vastassa lentokentällä, joten pääsimme kentältä pois heidän kyydillään. Matkasimme auton "takakontissa"/tavaratilassa lasten kanssa ilman ilmastointia. Matka ystäviemme luo kesti vajaat pari tuntia. Oli ihanaa päästä perille vihdoinkin!

Täng oon, Andaman-poika sylissä, Emma ja Muk

Heti maanantaiaamuna ystävämme halusivat viedä meidät "thioulle" eli huvittelemaan/retkelle Nakhon Nayok:n vesiputoksille. Aamulla olikin aikainen herätys, sillä kyyti lähti klo.5.30. Tuohon aikaan aamusta olikin vielä mukavan vilpoinen ilma ulkona eikä automatkalla kaivattukaan ilmastointilaitetta. Lisäksi liikennettä on aikaisin aamulla vähän. Matkaa vesiputouksille oli Bangkokista n.130km.

Meillä oli oikein hauska päivä Nakhon Nayokissa. Perille päästyämme kävimme katsomassa upeita maisemia padon luota. Sen jälkeen ostimme ja söimme nuudeliruokia ison tien varressa olevasta kojusta. Itse söin yhtä lempiruoistani eli Jentafoo:ta (vaaleanpunaista lientä ja nuudelinauhaa tulisesti maustettuna). Kylläpä oli hyvää!! Tätä ruokaa en osaa itse tehdä, joten saan sitä ainoastaan Thaimaan katukeittiöistä. Ruoan jälkeen aurinko alkoi jo lämmittää ja lämpötila oli noussut yli +30c:seen. Niinpä lähdimme uimaan vesiputoksille. Vesi oli viileää, joten emme varsinaisesti uineet. Enemmänkin istuimme ja hypimme isoilla kivillä, jotka olivat vedessä. Itse nautin auringonlämmöstä ja istuskelin kivillä, joihin paistoi aurinko. Taas thailaiset ystävämme viihtyivät varjoisissa paikoissa. Emma ja thailainen Muk-tyttö heittelivät kiviä veteen ja kahlasivat rantavedessä. Puolen päivän jälkeen söimme Khauniou:t ja sen jälkeen lähdimme kotimatkalle takaisin Bangkokiin. Paluumatka olikin todella hikinen, sillä nyt takakontti muistutti lähinnä saunaa. Nukuin suurimman osan matkasta Emman ja Muk:n kanssa ja herättyämme vaatteet olivat ihan märät hiestä. Luulin, että vaatteille on kaatunut jostain vettä tai jotain, mutta olin väärässä :).

Kuvia Nakhon Nayokin-reissulta:

Kirjoittanut Anni

Anonyymi kirjoitti...

Onpas kiva lueskella heti miten siellä menee :) voi että, kateeks käy, täällä on niin kylmä! töistä terkkuja!

-niina-

Unknown kirjoitti...

Voi kun ihania kuvia ja mielenkiintoinen matkakuvaus. Ikävöivät terkut ja siukkuja kaikille. Mama

Abundantias kirjoitti...

Oi miten ihania kuvia...ikävä teitä jo nyt, mut pidetään yhteyttä ja soitellaan joku päivä!

Maarika

Anonyymi kirjoitti...

Voi ku on jo nii ikävä teitä...T.Isi